Виконання Комплексної програми розвитку малого та середнього підприємництва в Карлівському районі на 2015-2017 роки

Версія для друкуВерсія для друку

Про хід виконання

Комплексної програми розвитку малого та середнього підприємництва в Карлівському районі

на 2015-2017 роки

 

Державна політика розвитку малого підприємництва на районному рівні здійснюється відповідно до затвердженої рішенням 31 сесії 6 скликання районної ради від 18 грудня 2014 року Комплексної  програми розвитку малого та середнього підприємництва в Карлівському районі на 2015 -2017 роки.

Основними напрямами діяльності райдержадміністрації щодо підтримки розвитку сфери підприємництва є:

- вдосконалення регуляторної діяльності у сфері господарських відносин;

- забезпечення ефективного функціонування в району Центру надання адміністративних послуг при Карлівській райдержадміністрації;

         - стимулювання підприємницької ініціативи за рахунок власних фінансових, майнових, трудових та інтелектуальних ресурсів;

- запровадження механізмів взаємодії органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, спілки підприємців та суб’єктів підприємництва;

- інформаційне забезпечення суб’єктів підприємництва.

 

Протягом 9 місяців 2017 року в Карлівському районі спостерігалися такі тенденції розвитку малого та середнього підприємництва.

За даними Карлівської ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області станом на 01.10.2017 на території Карлівського району здійснюють свою діяльність 1551 суб’єктів господарської діяльності, в порівнянні з даними станом на 01.07.2017 року їх кількість збільшилася на 10 субֹ’єктів.

З метою забезпечення якісного надання адміністративних послуг та подальшого спрощення видачі документів дозвільного характеру при Карлівській райдержадміністрації функціонує  Центр надання адміністративних послуг.

Як показує моніторинг надання адміністративних послуг, за січень-вересень 2017 року Центром надання адміністративних послуг зареєстровано 8924 заяв  по наданню адміністративних послуг та видачу документів дозвільного характеру, що на 475 заяви більше у порівнянні із звітнім періодом минулого року.

На даний час у центрі працює 3 адміністратори та керівник центру, який може виконувати функції адміністратора.

Здійснюються заходи щодо забезпечення реалізації державної регуляторної політики відповідно до завдань, визначених Законом України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності».

Районною державною адміністрацією щоквартально ведеться реєстр регуляторних актів, прийнятих органами місцевого самоврядування та розміщується їх перелік на веб-сторінці райдержадміністрації.

Також районною державною адміністрацією  разом із органами місцевого самоврядування   було проведено аналіз переліку діючих регуляторних актів в Карлівському районі  за 9 місяців 2017 року. За результатами даного аналізу були виключені з переліку  регуляторні акти, що втратили чинність та які не підпадають під дію Закону України від 11.09.2003 № 1160-IV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Важливу роль у розвитку малого підприємництва має фінансова підтримка перспективних бізнес – проектів суб’єктів господарювання та ресурсна підтримка малого  та середнього підприємництва шляхом залучення СПД до виконання місцевих замовлень за рахунок бюджетних коштів (закупівля продовольчих товарів для харчування школярів, надання ремонтних послуг, придбання обладнання, меблів, обслуговування комп’ютерної, медичної техніки та інше).

Карлівською ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області за 9 місяців 2017 року проведено 57 семінарів для платників податків з роз’яснення положень Податкового кодексу України, порядку подання податкової звітності та сплати податків і зборів.  В засобах масової інформації розміщено 110 матеріалів щодо роз’яснення норм податкового законодавства, в т.ч.: інтернет – ресурс – 26 статей, радіоефірі – 194, в друкованих ЗМІ – 20, в телеефірі – 96.

Для розвитку та підтримки підприємницької ініціативи безробітних службою зайнятості здійснюється фінансування виплати допомоги по безробіттю одноразово для організації підприємницької діяльності. Протягом січня – вересня 2017 року таку допомогу безробітні не отримували.

З метою сприяння розширення сфери малого підприємництва, збільшення рівня зайнятості у даній сфері та розповсюдження інформації про успішно реалізовані бізнес-проекти Карлівським районним центром зайнятості постійно проводиться інформаційно - роз'яснювальна робота серед безробітних, зокрема, шляхом проведення семінарів з орієнтації на підприємницьку діяльність.  Так, протягом січня-вересня 2017 року проведено 2 семінари на тему «Як розпочати свій бізнес» за участю 33 безробітних.

Протягом 9 місяців 2017 року фахівцями Карлівського районного центру зайнятості проведено 4 семінари для роботодавців на тему: «Шляхи стимулювання роботодавців до створення нових робочих місць, у тому числі для осіб з особливими потребами. Компенсація єдиного соціального внеску» для 20 роботодавців району.

За 9 місяців 2017 року створено 42 нових робочих місць.

Протягом січня – вересня 2017 року до навчання за напрямом «Організація підприємницької діяльності» безробітні не залучалися.

За звітній період роботодавцям компенсовано витрат у розмірі єдиного соціального внеску на суму 146,3 тис.грн.

Відділом агропромислового розвитку райдержадміністрації здійснюється інформаційна та методична підтримка жителям сільської місцевості у створенні сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів.

Станом на 01.10.2017 органами місцевого самоврядування Карлівського району передано в оренду  суб’єктам підприємницької діяльності 2759,96  м. кв. приміщень комунальної форми власності.

Основними проблемними питаннями у сфері малого та середнього підприємництва є:

- нестача власних обігових коштів та труднощі з отримання фінансово – кредитної допомоги, високі відсоткові ставки банківських установ для отримання фінансування на розвиток власної справи;

- соціальна незахищеність найманих працівників, низький рівень заробітної плати, випадки виплати заробітної плати нижче рівня мінімальної;

- сплата податків суб’єктами господарювання, що здійснюють діяльність в районі за місцем реєстрації, а не за місцем впровадження підприємницької діяльності. 

Наверх ↑